Universitat Miguel Hernández

Membres del grup

Dades d'interés

Descripció:

Este grup està integrat per professors/res i investigadors/res que realitzen la seua activitat professional i científica en les àrees de Tecnologia d'Aliments i Fisiologia Vegetal de l'Escola Politècnica Superior d'Oriola pertanyent a la Universitat Miguel Hernández. El Grup d'Investigació es va crear l'any 1997 coincidint amb la creació de la Universitat.
El grup està format 6 professors/res:
3 Catedràtics d'Universitat: Daniel Valero Garrido, María Serrano Mula i Domingo Martínez Romero
3 Titulars d'Universitat: Salvador Castillo García, Fabián Guillén Arc i Pedro J. Zapata Coll
Tots els membres posseeixen àmplia experiència en el camp de la post- recol·lecció de fruites i hortalisses.
L'any 2007 va incorporar una becària pre-doctoral FPI (Hortes María Díaz Mula) i l'any 2008 una becària pre-doctoral Caja-Murcia (Diana Navarro Martínez).
Tots ells han realitzat les seues Tesis Doctorals en el camp de la post-recol·lecció de fruites i hortalisses. Este Grup es troba perfectament cohesionat, que ho demostra el fet de que el Dr. Valero va ser el Director de Tesi del Dr. Martínez-Romero, la Dra. Serrano va ser Directora del Dr. Zapata, i junt amb el Dr. Martínez-Romero directors del Dr. Guillén.
Este grup posseeix una àmplia experiència en tasques d'investigació, tant en la seua participació en 10 projectes investigació a l'àmbit Europeu, nacional i regional, en la majoria d'ells actuant com a investigadors principals, així com 20 convenis d'investigació amb empreses nacionals i internacionals. Fruit d'esta col·laboració han tingut lloc nombroses publicacions que s'han realitzat conjuntament des de llavors: 80 articles en JCR, dels quals 42 en els últims 5 anys, així com la presentació d'unes 120 ponències tant orals com Poster a congressos nacionals i internacionals, de les quals 70 en els últims 5 anys. Finalment, els membres funcionaris de l'equip tenen reconeguts en total 10 sexennis d'investigació.

OBJECTIUS DEL GRUP

Els objectius del grup són realitzar tasques d'investigació encaminades a la millor de la qualitat organolèptic, nutritiva i funcional de fruites i hortalisses, així com la seguretat.
Per a això es duen a terme estudis dels processos de maduració dels fruits així com l'ús de tecnologies post-recol·lecció no contaminants per a mantindre les dites propietats.

Tipus de grup d'investigació:

Consolidat

Línies d'investigació:

• Fisiologia de la maduració i la postrecol·lecció de fruites i hortalisses.
  • Obtenció d'extractes naturals procedents d'àloe per a la seua aplicació en prerecol·lecció o en postrecol·lecció.
  • Tecnologia no contaminants per a preservar la qualitat postrecol·lecció de fruites i hortalisses.
  • Tecnologies postrecol·lecció basades en l'eliminació de l'etilé. Envasat actiu.
  • Tècniques de pre/refrigeració amb aigua o amb aire per a preservar la qualitat postrecol·lecció de fruites i hortalisses.

Grup d'investigació

Post-Recol·lecció de Fruites i Hortalisses

Seu: Tecnologia Agroalimentària

Carretera de Beniel, Km. 3,2, 03312 ORIHUELA (ALICANTE)